Протягом липня-серпня поточного року фахівцями Херсонського обласного центру зайнятості з метою поліпшення якості обслуговування клієнтів проведено телефонне опитування роботодавців Херсонської області (державних підприємств, установ і організацій, а також фізичних осіб-підприємців). Дозвін здійснювався 700 респондентам, які були у базі служби зайнятості до широкомасштабного вторгнення росії на територію України, але з них на зв’язок вийшло тільки 39,5%.
В процесі опитування виявилася досить відчутна різниця у становищі підприємств і організаціями державного сектору і, скажімо, малого та середнього бізнесу, а саме:
- більшість державних установ мають відчутний попит на працівників (наприклад, лікарням не вистачає фельдшерів, лікарів, а освітнім закладам – викладачів). Всі вони співпрацюють з обласною службою зайнятості: надають інформацію про вакансії, і у, приблизно, 50% випадках їм підібрали працівників;
- у представників малого і середнього бізнесу ситуація протилежна: вони або взагалі не відновили діяльність, або тільки розпочинають її відновлювати і працюють без найманих працівників тому, що в існуючих умовах їх не потребують (40% від кількості опитаних ФОП);
- ситуація у фермерських господарствах взагалі складна тому, що майже у всіх заміновані поля, розбито або пограбовано сільськогосподарську техніку. Деякі фермери намагаються відновлювати свою діяльність. З ними співпрацюють спеціалісти районних філій служби зайнятості. В той же час майже з половиною фермерських господарств неможливо було зв’язатись через відсутність телефонного зв'язку.
Д о к л а д н і ш е про ситуацію у приватному секторі економіки і фактори, що стримують його розвиток на Херсонщині:
-майже десята частина ФОП виявились пенсіонерами, які не займаються підприємницькою діяльністю;
-деякі ФОП (6%) виїхали з м.Херсона і відновили свою діяльність у інших містах України;
-з близько 40% підприємців неможливо було зв'язатись через відсутність обслуговування їхніх телефонних номерів або телефони не відповідали;
-більшість учасників опитування заявили, що не можуть брати на себе відповідальність за безпеку робітників через загрозу постійних обстрілів. І навіть ті, хто має потребу у працівниках, не беруть нових, а очікують повернення своїх колишніх робітників.
-але основні причини безпосередньо пов’язані з окупацією: руйнування і розкрадання майна, від'їзд (евакуація) значної частини спеціалістів і працівників, порушення логістичних зв'язків, залишені замінованими сільськогосподарські території
-також частина роботодавців м.Херсона постраждала внаслідок підтоплення через руйнування Каховської ГЄС (розташування офісів, складських приміщень в районах «Корабел» і «Річпорт»).
Головною проблемою залишається відсутність безпеки через постійну загрозу обстрілів з окупованого Лівобережжя (території Бериславського, Каховського та Херсонського районів області отримали статус «території активних бойових дій»).
Під час проведення опитування роботодавців виявилась ще одна особливість, на яку необхідно звернути увагу, тому що це впливає на їхню спроможність відновлювати свою діяльність. Так, більше половини роботодавців неохоче йшли на контакт через свій емоційний стан, а саме:
-накопичення негативних психологічних наслідків перебування у тривалому стресі: апатія, пригнічений стан, роздратованість;
-неможливість планування своєї діяльності через невпевненість у завтрашньому дні;
-у багатьох опитаних підприємців відчувається стан «тихого розпачу» через відсутність надії отримати від держави компенсації на відшкодування збитків через знищення або пошкодження їхнього майна.
Взагалі для ефективного ведення власної справи підприємці розраховують на власні сили і досвід, що передбачає впевненість, наявність перспектив, матеріальне забезпечення і гарантії безпеки. Проте на сьогодні у м.Херсоні і деокупованій частині області забезпечити всі ці фактори абсолютно неможливо, тому діяльність і можливості місцевих роботодавців необхідно розглядати під кутом «знаходження у несприятливих або в особливо небезпечних умовах».
За інформацією щодо послуг Херсонської обласної служби зайнятості звертайтеся
у групу підтримки у Telegram: https://t.me/Pidtrumka_DCZ_Kherson або на «гарячу лінію» +38(050) 744 8939, +38(066) 339 7025, +38(093) 567 8405
Фахівці працюють для вас:понеділок-четвер: 08.00-17.00, п’ятниця: 08.00-16.00