Ви створили ідеальне резюме, знайшли цікаву для себе вакансію… Здавалося б, залишився лише один маленький крок — якнайшвидше відправити резюме й чекати на позитивну відповідь рекрутера. Втім, варто не поспішати й спершу перевірити себе. Як саме — читайте далі
1. Локація
Через пандемію багато компаній, які раніше не були готові до віддаленої співпраці (навіть великі та не лише з ІТ чи креативної сфері), зрештою таки на неї наважились, розуміючи, що ситуація навряд чи зміниться найближчим часом. Тим паче, що їхні команди часто працюють із дому не менш ефективно, ніж в офісі, а віддалений найм дозволяє розширити коло потенційних кандидатів. Віддалених пропозицій стало в 6 разів більше, у порівнянні з березнем 2020 року:
2. Додаткові прохання в описі вакансії
Доволі часто в кінці опису вакансій компанії додають прохання, наприклад: «Напишіть кілька слів про себе», «Додайте посилання на ваше портфоліо», «Надішліть нам приклади ваших статей» тощо.
З досвіду лише ~10-20% кандидатів звертають увагу на цей крок і додають до своєї заявки потрібну інформацію. Тому раджу читати job description до кінця, особливо якщо ви початківець або подаєтеся на стажування — уважність і дотримання вимог дозволять вам виділитись серед інших кандидатів.
3. Ваша відповідність вимогам
Зазвичай в описi позиції вказують усі вимоги — як обов’язкові, так і бажані. Але мало хто очікує знайти людину, яка відповідатиме вакансії на 120% зі 100%. Втім, базовим вимогам відповідати точно треба: відправляти заявку на позицію Middle QA Engineer без досвіду тестування в комерційних умовах не варто. А ось якщо ви відповідаєте всім критичним вимогам, але не маєте досвіду з кількома бажаними інструментами / технологіями, сміливо надсилайте своє резюме.
У такому випадку завдання з зірочкою — зазначити в супровідному листі, що ви помітили свою неповну відповідність вимогам вакансії, але готові отримати нові навички в короткі терміни. Завдання з двома зірочками: додати приклад подібної ситуації — коли ви швидко розібрались із чимось новим і виконали поставлене завдання не пізніше тих, хто вже мав потрібний досвід.
4. Причина відкриття позиції
Нерідко (хоч і не завжди) компанії зазначають основну причину відкриття позиції або її найголовніші цілі на 3-6 місяців. На цих моментах раджу зробити особливий акцент у супровідному листі, доданому до заявки (саме його рекрутер чи менеджер із найму бачить у першу чергу). Сміливо розповідайте про свої досягнення, найсильніші hard і soft skills, але спробуйте підібрати ті з них, які безпосередньо стосуються задач ролі, на яку ви відгукуєтесь.
5. Рівень англійської
З мого досвіду ~25% відмов після першого ж етапу (CV screening) стосувалися саме рівня англійської. Майже в усіх вакансіях креативної та ІТ-сфери зазначають рівень англійської як основну вимогу: подекуди достатньо базових знань, але в більшості ситуацій вимагають щонайменше середній рівень.
Якщо ви знаєте англійську на рівні Elementary, а у вакансії вказано Upper-intermediate, я не раджу надсилати резюме. Не всі компанії мають можливість забезпечити вам «бустерний» період, аби ви підтягнули мову. Рівень мови є критичним вже на старті та дозволяє будувати ефективну співпрацю як із колегами, так і з партнерами.
А ось якщо ваш рівень відрізняється лише на один крок, можете сміливо пробувати. Наприклад, потрібен Advanced, а у вас — Upper-intermediate, але при цьому ви вже маєте досвід співпраці з іноземними колегами, презентували щось англійською і не боїтесь нею говорити.
6. Наявність спільних друзів із роботодавцем
Сарафанне радіо частіше працює краще за сайти й рекламу в соціальних мережах. Тому якщо компанію чи вакансію вам порекомендував друг чи подруга, які там працюють, абсолютно нормально — згадати їхній гарний відгук про компанію у cover letter. Це не підвищить ваші шанси, але рекрутер зможе взяти про вас зворотний зв’язок, а ви — поговорити зі знайомою людиною і підготувати більш точкові, детальні питання для першої розмови з рекрутером.